czwartek, 28 lutego 2019

Zimorodek


Dzisiaj prezentuję nietypową dla mnie pracę, bo broszkę w postaci ptaka. 



To już trzecia broszka uszyta przeze mnie i drugi ptak. Pierwszym był pingwin uszyty na royalowy konkurs do tematu Zima. Zapewne nigdy bym takiej nie zrobiła, ale Royal - Stone ogłosiło konkurs do kalendarza 2020. Inspiracją był cudowny zimorodek. 

Najpierw pomyślałam, że uszyję wisior koralikowy. 
Poległam jednak na łączeniu kolorów, bo bardzo nie lubię pomarańczowego i za każdym razem gdy doszywałam niebieskie koraliki do pomarańczowego howlitu, to nic mi nie pasowało, nic mi się nie podobało. Zdenerwowałam się w pewnym momencie, rach - ciach pocięłam pracę w mig i wywaliłam do kosza. Był wisior, hi, hi i nie ma wisiora.

Ptaka szyć specjalnie nie chciałam, bo przeczuwałam, że zimorodków będzie baaaaardzo dużo, a tym samym będzie ogromna konkurencja. I wcale się nie myliłam. Nie liczyłam, ale tak na oko to chyba ponad 20. Każdy inny i każdy uroczy. Ech...

Zmieniłam jednak zdanie. Wyszukałam w Internecie ciekawe zdjęcie ptaka i postanowiłam, że tym razem pomieszam techniki: haft koralikowy z haftem zwykłym płaskim. Ale nim się za haft płaski zabrałam, to musiałam się nauczyć haftować. Uwielbiam Pinterest, tę skarbnicę zdjęć i wiadomości. 👍 Na Pintereście bywam codziennie. Tam właśnie znalazłam kursiki związane z haftem i w ich oparciu wyszyłam kordonkiem na drobnej kanwie dziób i brzuch ptaka, a resztę uzupełniłam koralikami. Całość podszyłam ekoskórką.




Córka mówiła - Mamo, wyślij zdjęcie na ciemnym tle. - Powinnam była jej posłuchać, bo zauważyłam w albumie konkursowym, że ptaki na ciemnym tle bardziej wpadały w oko, niż na białym i zyskiwały więcej polubień. Może dlatego, że kolory na ciemnym tle lepiej się wybijają? No nie wiem! 
Ogólnie posłałam e - mailem trzy zdjęcia. Pierwsze było na białym tle i takie też zamieszczono w albumie, drugie na szarym, a trzecie na szarym przyciemnionym, takim wpadającym w czerń. 
Wyciągnę wnioski na przyszłość... Będę słuchać córeczki 😂



A cały album konkursowy z bogactwem 125 prac można obejrzeć tutaj: ZIMORODEK - Album konkursowy

2 komentarze: