niedziela, 6 stycznia 2019

Kwarc w roli głównej.

Motywacją do uszycia kompletu składającego się z wisiorka i kolczyków był konkurs pt. Kamień miesiąca ogłaszany co miesiąc przez sklep Skarby Natury.

W grudniu kamieniem miesiąca został kwarc.

Pogrzebałam w swoim pudełeczku i znalazłam piękne różowe kwarce w postaci fasetowanych i gładkich kaboszonów, kulek i kropli. Przykładałam do minerału rożne kolory koralików, ale tylko srebrne w zestawieniu z różem mnie zachwyciły, więc nimi obszyłam i ozdobiłam kaboszony.
Tutaj jest Album konkursowy Kamień miesiąca - kwarc , a w nim mnóstwo cudownych prac. Koniecznie zajrzyjcie, bo warto!
Trzymajcie również za mnie kciuki. 😁




Kilka ciekawostek o kwarcu:
To minerał z krzemianów przestrzennych. Zazwyczaj tworzy kryształy słupkowe, ale mogą być też odmiany ziarniste, skrytokrystaliczne, naskorupienia oraz inkrustacje. Czysty bezbarwny kwarc nazywany jest kryształem górskim lub skalnym. Ale mogą być również odmiany kolorowe: kwarc dymny, kawowy, lemon, Mystic i piwny. Kwarcem jest też np. ametyst, awenturyn i cytryn. Kwarce mogą być w druzach i pokryte tytanem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz