wtorek, 9 października 2018

Chalcedon w ubranku koralikowym

Zakochałam się w chabrowych chalcedonach. Są oczywiście odrobinę dobarwiane, bo w przyrodzie rzadko takie okazy się spotyka, ale przyznacie, że są cudne.
Miłośniczką chabrowego i kobaltowego koloru jest moja córka i to własnie dla niej wykonałam ten cudny komplecik. Jest przeszcześliwa. Po raz pierwszy zrobiłam  naszyjnik z chwostem i w dodatku chwost w tym naszyjniku jest odczepiany. Można więc nosić wisiorek na różne sposoby.



Komplet zrobiłam haftem koralikowym. Tyły pracy podszyłam skórką. Pomiędzy koraliki wszyłam chabrową taśmę cyrkoniową. Sznureczki naszyjnika uszyłam techniką Cubic Raw, co pewien czas wszywając kuleczki jadeitu. Idealnie kolorem pasują do chalcedonów.

A tak wygląda tył naszyjnika:


Czy trudno takie wykończenie się robi? NIE

Jak zrobić chwost doczepiany?

Bardzo prosto, a mianowicie, do takiego wykończenia potrzebujemy metalowej haftki. 
Jeśli jej nie mamy, tak jak ja nie miałam, to bierzemy sobie długą szpilkę biżuteryjną. Obcinamy jej końcówkę. Zaginamy ją na pół, a następnie na obu końcach robimy loopy. Przyszywamy i przyklejamy loopy do podkładu w odpowiednim dla nas miejscu. Ja użyłam kleju Bostic. 
Kiedy już umocujemy samodzielnie haftkę w podkładzie wyginamy ją pod kątem 90 stopni. Takie zagięcie ułatwi nam nakładanie na nią skórki. Nic się nie zahaczy, nie zaczepi. Przykładamy skórkę. Zaznaczamy, gdzie trzeba zrobić w skórce nacięcie. Nacinamy. Wkładamy na haftkę, by sprawdzić, czy skórka dobrze się układa. Jeśli jest wszystko dobrze, z żadnej strony nie braknie nam skórki, to smarujemy cały podkład klejem, nakładamy skórkę i dociskamy. Można dla wyrównania powierzchni przed przyklejeniem skórki dokleić kawałek sztywnej tektury lub plastiku wycinając w nim dziurkę, przez którą przełożymy górną cześć haftki. Trzeba pamiętać, żeby taką tekturę wyciąć parę milimetrów mniejszą niż kształt wisiora, by móc potem swobodnie wkłuwać igłę obszywając brzegi murkiem z koralików.
Jak już mamy doklejoną skórkę, to zaginamy końcówkę naszej haftki tak, by można było założyć na nią chwost lub inną ozdobę. 
Docinamy skórkę do kształtu i obszywamy koralikami. I gotowe.

Mam nadzieję, że taka instrukcja ułatwi Wam pracę ze swoim projektem. W ten sposób możemy zrobić również kolczyki.




6 komentarzy:

  1. Pęknie się prezentuje. Fajny pomysł z odpinanym chwostem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Dziękuję :-) Tak też myślę i mam nadzieję, że ktoś skorzysta z tej instrukcji. :-)

      Usuń
  2. Rewelacyjny patent z tą haftką! a wisior obłędny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. 31 yrs old Programmer Analyst I Gerianne Matessian, hailing from Igloolik enjoys watching movies like ...tick... tick... tick... and Quilting. Took a trip to Himeji-jo and drives a Ferrari 375 MM Berlinetta. Wiecej Bonusow

    OdpowiedzUsuń